Kāda sieviete saskārusies ar nepatīkamu pieredzi, mēģinot iemaksāt naudu bankomātā – rezultātā viņa palikusi bez līdzekļiem un ar garu degunu pie bankomāta.
Jēkabpils iedzīvotāja Aleksandra nonākusi visai neparastā situācijā – piektdienas vakarā viņa mēģināja iemaksāt naudu savā “Swedbank” kontā, lai laikus veiktu nozīmīgu pārskaitījumu, taču piedzīvoja tehniskas problēmas: bankomāts uzkārās, un nauda kontā netika ieskaitīta, ziņo “Bez tabu”.
“Es gribēju iemaksāt 55 eiro. Tie bija dažādos nominālos – viena 20 eiro, viena 10 eiro un piecas piecu eiro banknotes. Naudu ievietoju bankomātā, tas sāka to skaitīt, bet pēc brīža vienu 10 eiro banknoti atgrieza atpakaļ. Pārējo banknošu tur vairs nebija. Pēc tam aizvērās naudas ievades lodziņš, un bankomāts sāka uzvesties ļoti dīvaini,” stāsta Aleksandra.
Viņas teikto papildina arī fakts, ka bankomāts sācis izdvest neparastas skaņas, ilgi darbojies it kā apstrādājot ievadīto naudu, līdz pēkšņi uzkāries, veicis restartu un atgriezies sākuma izvēlnē tā, it kā nekāds darījums vispār nebūtu noticis.
Aleksandra pati šo pieredzi salīdzina ar nelaimīgās lozes izvilkšanu. Viņa nekavējoties sazinājusies ar bankas klientu apkalpošanas centru, lai ziņotu par notikušo. Bankas pārstāvji apstiprinājuši, ka viņas iesniegtā pretenzija ir pieņemta, taču arī paziņojuši, ka tā kā ir piektdiena, inkasācija brīvdienās nenotiek.
“Fakts, ka bankai šis process nav noregulēts, nav klienta atbildība,” uzsver Aleksandra.
Pēc dažām dienām viņa savā kontā saņēmusi pārskaitījumu – 20 eiro. Tas izraisījis viņas neizpratni, jo sākotnēji šķitis, ka tā varētu būt simboliska kompensācija. Taču atkārtoti sazinoties ar banku, Aleksandra uzzinājusi, ka bankas skatījumā situācija tiek uzskatīta par atrisinātu. Viņa tam nepiekrīt, jo no sākotnēji iemaksātajiem 55 eiro joprojām trūkst 25 eiro.
Lai noskaidrotu, kāpēc visa nauda nav atgriezta un kā šāda situācija vispār varēja rasties, raidījums “Bez tabu” vērsās pie “Swedbank” centrālā biroja.
Bankas pārstāvji atzina, ka šādas tehniskas kļūmes mēdz notikt. Visbiežāk iemesls ir naudas aizķeršanās bankomātā. Tomēr viņi norāda, ka inkasācijas laikā parasti šāda “pazudusī” nauda tiek atrasta un atgriezta klienta kontā.